מתודה שבמסגרתה החניכים מכריעים על סדרי עדיפויות בצורה תחרותית ומהנה.
טקסט ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל השיר מספר את סיפור 11 הנופלים בבית השיטה במהלך מלחמת יום הכיפורים.
שימושי לטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. מבוצע על ידי עופרה חזה
נכתב לאחר הפיגוע בראס בורקה. מבוצע והולחן ע"י יהודה פוליקר
פעולה לשכבה הצעירה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
פעולה לשכבה המתבגרת ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
הפעולה הקרובה עוסקת בסיפורים אישיים של חללי צה"ל ומשפחותיהם. אנו רוצים שהחניכים ירגישו קרובים לנושא, ושהיום לא יעבור על ידם כעוד יום רגיל. ההבנה כי מכל יישוב בארץ יש אדם שיצא מביתו לשמור על המדינה / לחיות את חייו ולא שב עקב פעילות מבצעית צבאית או פיגוע טרור - היא הבנה חזקה ולא פשוטה של החיים שלנו פה במדינת ישראל. זו כמובן הבנה כבדה מאוד לשאת בגיל צעיר ועלינו לבחור ממש באיזה מילים נדבר ואיך ננגיש את הנושא בצורה הרגישה ביותר, עם חמלה ומקום למגוון רחב של תגובות חניכים לנושא. התכנים יכולים לתפוס את החניכים במקומות שונים (חלקם עם קרבה משפחתית לנושא), עליכם לשאול בפעולות המקדימות לפעולה הזו, באופן אישי חניך חניך - איפה היום הזה פוגש אותם ואת משפחותיהם.
חלקי את החניכים ל2 קבוצות וערכי תחרות בין הקבוצות מי יסיימו כמה שיותר מהר ויסדרו נכון את מלחמות ישראל בסדר כרונולוגי ולפי שנים
החניכים ייחשפו לסיפורי חללים ויכינו בריסטול לתערוכה קבוצתית שמציגה סיפורי חללים מהיישוב בו חיים החניכים והמדריכים
פזרי עוד לפני הפעולה חתיכות פאזל ברחבי הקן שלחי את החניכים לחפש את מספר החתיכות שהנחת ולהרכיב את הפאזל יחד כקבוצה. ניתן להשתמש במפה של מט"ח ולגזור אותה לחתיכות פאזל - https://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13249
שיחת עיבוד של קבוצה למפגש עם משפחה שכולה
מפגש עם משפחה שכולה לציון יום הזכרון ויצירת חיבורים חיים וקהילתיים בין הקן למשפחות שכולות ביישוב/עיר בו הם חיים
הפעלה להצפה של המושג "זכרון" ברמה האישית והרמה החברתית (קבוצתית)
דברי ההספד של דוד גרוסמן לבנו אורי ז"ל אשר נפל ב2006 - יהיה זכרו ברוך
פעולה העוסקת בזכרון אישי וחברתי