משחק שבו ממיינים חפצים לגברי ונשי ומנסים להבין מה החניכים חושבים על תכונות גבריות ונשיות דרך זה
הפעולה עוסקת באופן ראשוני במושג פמיניזם, ולמי הוא מיועד
מיון משפטים לקטגוריות של מין ומגדר. מלווה בהגדרה למושגים "מין" ו"מגדר"
הגדרות למושגים "מין" ו"מגדר"
מטרת הפעולה היא לחשוף את החניכים באופן ראשוני למושגים של מגדר ותפקידים מגדריים, לאפשר להם להתחיל לשחק עם זה ולחקור את הנושא, וללמוד לפקוח את העיניים לאיפה זה תופס אותם במציאות. חשוב לשמור על שיח רגיש וקשוב לחניכים ולשים לב שלכולן יש מקום להתבטא.
.
הסבירי בסוף חשיפת ההגדרה את הכתוב במילים פשוטות ומובנות ההגדרה לקוחה מאתר איגי - https://igy.org.il
צופים יחד בקטע מתוך פרק של "חברים" - עונה 3 פרק 4, מדקה 4:18 עד 5:30. בסרטון רואים את רוס מגלה שהבן שלו משחק בבובת ברבי, ומנסה לגרום לו לרצות במקום זה לשחק במכוניות ו"משחקים של בנים". אפשר לראות בנטפליקס או ביוטייוב (בלי כתוביות)
סרטון קצר מצויר על אפליה מגדרית
טקסט מקוצר על מהו פמיניזם לקוח מתוך הספר "קיצור תולדות הפמיניזם"
קוראים אגדות מוכרות ומנסים להבין מה לומדם משם על תפקידי מגדר
המדריכה מקריאה משפטים שקשורים למהו פמיניזם והחניכים צריכים לעמוד בצד אחד של החדר אם הם מסכימים אם המשפט ובצד השני אם לא מסכימים
שמש אסוציאציות על המילה פמיניזם
בפעולה נעסוק בתפקידי מגדר. נציף את הנחות המוצא בחברה כי יש דברים שמתאימים לנשים ויש דברים שמתאימים לגברים וננסה לאתגר את הנחות המוצא הללו.
הפעולה דורשת בגרות ויצירת מרחב מספיק בטוח כדי שיאפשר לבנים ולבנות לעבור פעולה כזו במשותף. יש להתייעץ עם המש"צ.ית או רכז.ת הקן לפני העברת הפעולה.
מציגים לחניכים את ההגדרות ל"מין" ו"מגדר" ומשוחחים על מה ההבדל ביניהם ומה החשיבות של ההבדל בין שני המושגים.
נותנים לחניכים לצייר/ לכתוב איך היה נראה לדעתם עולם בלי הגדרות שאומרות לילדים וילדות איך הם אמורים להתנהג. אחרי כמה דקות משתפים בציורים.
על המדריכה להקפיד שהחניכים יישארו בעיניים עצומות לאורך המתודה כך שהם יוכלו לאפשר לעצמם להיות כנים ואמיצים יותר בתשובות שלהם.
אחרי שהחניכים הכירו את אבי מהזווית של החברים שלו, בחלק זה הם יכירו את אבי מהזווית שהוא רואה את עצמו, ומתוך כך להבין מה משפיע על אבי לפעול כמו שהוא פועל.
החניכים יכירו את אבי (נער) מהזווית שהחברה רואה אותו, ומתוך כך יתבקשו לצייר את איך שהם מבינים מי הוא אבי. בחלק השני הם יכירו את אבי מהזווית שהוא רואה את עצמו, ומתוך כך להבין מה משפיע על אבי.
הגדרה למושג סקסיזם
המשך לפעולת "מין ומגדר" מתוך מערך בנות