מתודה עיקרית שבה החניכים יוצאים משטח הקן ונמצאים ברשות עצמם. המתודה יכולה לקחת זמן ממש כמו פעולה שלמה, ואף מומלץ לבסס עליה פעולות.
שדרוג למשחק " זריקה וסיבוב "
משחק שיתוף פעולה - בו לכל אחד יש מקצב או קול שהוא חוזר עליו ומשתלב יחד עם שאר הקולות הקבועים ל"מכונה" שפועלת יחד
רשימת הדרכות כלליות לאזור הנגב
רשימת הדרכות למסלולים ולטיולים באזורי המכתשים בנגב.
שיר של לאה גולדברג
השיר כי האדם עץ השדה מאת נתן זך, הולחן על ידי שלום חנוך. יש לו ביצועים רבים.
שיר מאת יהודה עמיחי- המקום בו אנו צודקים
למדריך: לפני תחילת הפעילות, בדוק אם אין מפגעים בשטח המיועד לפעילות: חפש: • זכוכיות שבורות, בקבוקים מנופצים. • ברזלים, מוטות בולטים, מסמרים, גדר כפופה מסוכנת. • שינוי גובה, בורות, מקום נפילה. • בלון גז, מיכלי חומר מסוכן. • מקומות החלקה, בוץ, שמן. • קח בחשבון שחניכים נוהגים לרוץ ולהשתולל, ושים לב שגם בתנאים אלה השטח יהיה בטוח. הגדר לחניכים בדיוק מהו שטח הפעילות, שים לב להגדיר שטח שאתה יכול לשלוט בו ושאינו מפריע לקבוצות אחרות בקן.
בפעולה הקרובה החניכים יכירו את נושא החקלאות בישראל. חשוב להבין ולהתעכב איתם על שאלת "למה חשוב שנגדל בעצמנו מזון בארץ?" מתוך עקרון של עצמאות ועבודה ישראלית ויהודית ללא תלות בינלאומית. במהלך הפעולה נרצה שהחניכים יעברו תהליך היכרות וקירוב עם האדמה ורעיון החקלאות ומתוך כך יבינו לעומק את התהליך שהאוכל עובר מרגע הזריעה עד לרגע שהוא מגיע לסופר ולצלחת בבית.