הפעלה בה החניכים מתנסים בשבירת שיפודים באופנים שונים (כיחידות וכחבילת שיפודים) במטרה להדגים להם את כוחה של קבוצה.
סרטון אנימציה שמראה באופן הומוריסטי את הכוח שלנו כקבוצה לעומת להיות בנפרד
חלוקה לקבוצות. כל קבוצה מקבלת סיטואציה ועלייה לדון ולהבין איך אפשר למנוע את הסיטואציה הזאת ומה הם היו עושים אם הם היו נתקלים בה.
על החניכים למצוא או להמציא קסם שירשים את הקוסם המטורף, עלייך לסייע להם לעשות זאת בשיתוף פעולה. מצורף לינק לקסם לדוגמא, ניתן למצוא עוד קסמים ביוטיוב.
על החניכים להכין פרסומת קבוצתית כדי לשכנע את הקוסם המטורף שהם הקבוצה הכי טובה, סייעי להם לעשות זאת יחד.
פעולה לפתיחת שנה לקבוצה קיימת או חדשה בנושא הכוחות והתכונות שיש לקבוצה.
החניכים יתארו את עצמם כקבוצה, דרך קריטריונים ספציפיים, יכינו תעודת זהות מרשימה שמציגה אותם בצורה הכי טובה.
הקבוצה תכין לעצמה קמע שילווה אותה לאורך השנה. ראשית כל בחג המעלות, ואחרי החג בטיולים ובפעולות.
המשחק באפלו מציף דינאמיקה של יחיד וקבוצה, כיצד הקבוצה שומרת על חבריה? על מי שומרים יותר? על מי שומרים פחות? מי חשוב יותר? מי חשוב פחות? (חשוב לעשות עיבוד - קצר או ארוך.)
החלק האחרון בפעולה מביא מה כל חניך וחניכה צריכים מהקבוצה כדי שיהיה להם מקום בטוח וטוב להיות בו. צריך שתחשבי מראש אם יש דברים שלך חשוב שיאמרו ובמידה ולא נאמרו תגידי אותם.
ניתן לבצע את הפעילות כתחרות של קבוצות קטנות או כל הקבוצה במאמץ משותף
בפעולה נדבר על רגש הסולידריות, סולידריות היא רגש של אחדות המבוסס על שותפות של אינטרסים, מטרות או העדפות בין בני אדם, תחושת אחווה וקשר לזולת. נבין איך רגש זה מתקשר לאחד במאי שזהו יום הפועלים אשר מציין יום לסולידריות בין ארגוני עובדים כביטוי למאבק למען תנאי עבודה טובים יותר. סולידריות היא תחושת שייכות ואכפתיות אחת לשני, אם לדוגמא המורה כועסת על חברה שלי על משהו אני אהיה בצד של חברה שלי ואגן עליה מול המורה.