הפעולה מפגישה את החניכים עם נקודות ציון משמעותיות בדרכו של הרצל והתנועה הציונית בדרך להגשמת חלומם בדמות מדינה יהודית עצמאית. נקודות הציון הן גם אינפורמטיביות אך לא פחות מזה - חווייתיות ככה שהחניכים יוכלו להתחבר למקום החולם והשואף להפוך חלום למציאות! חשוב לנכח את המקום הזה.
הקריאי לחניכים והסבירי בפשטות את הקטע בסיום
המשפטים באים לתאר סיטואציות מחיי היומיום שבהם פעם אחת אני מרגיש משהו מסוים ופעם אחרת משהו הפוך. כדי שכל חניך יצליח להבין את המורכבות של התכונות שמרכיבות אותו, לא כל אחד הוא רק חכם או רק רשע או רק תם, יש בנו הכל. הציור של הילד לקוח מאתר גוגל.
תעברי בין החניכים תראי שהם מצליחים לשתף ולענות על השאלות.
פתיחה של הפעולה שנועדה להיות משחקית וכיפית ובכל משימה היכרות עם אחד הבנים מההגדה.
סיפור ארבעת הבנים הוא סיפור שלדברי המקובלים מייצג ארבעה צדדים וכוחות פנימיים בנפש. ארבעת האחים מוצגים לנו כשהם באים ותוהים על משמעות התורה לנו – העם היהודי, ועל מה שמצופה מאיתנו לעשות עם התורה שהביא אלינו ה'. החכם - החכם לא מקשה בשאלות אלא רק מבקש מידע. הוא מבין את המחויבות שלו ורק רוצה לדעת כיצד עליו ליישם אותה. הרשע - הבן הרשע הוא ההיפך מהחכם במובן הזה שמבחינתו הוא מכיר בכך שיש יד אלוהית שמעורבת, אבל זה לא אומר מבחינתו מאומה. הוא אינו רואה מקום ל”עבודה” כתוצאה מכך התם - הוא בכלל לא מבין מה כל הסיפור כאן. הוא חושב שהאירועים קרו לבד והקב”ה לא היה מעורב בהם, ולכן גם לא מבין מה אנחנו עושים כאן. הוא לא מתריס אלא באמת לא מבין. ושאינו יודע לשאול - הוא לא שואל כלום, כלומר הוא כנראה מבין את העובדות ואת המעורבות האלוהית בהן. אבל הוא לא מבין למה אנחנו צריכים לעשות עם זה משהו. בניגוד לרשע הוא לא מתריס אלא תוהה לפיכך, חשוב להכיר בכך שארבע הדמויות המוזכרות בהגדה משקפות חלקים שונים בנו, ולפעמים האדם חייב לעבור דרך כל אחת מהן.
"הדרך היחידה להתמודד עם עולם בלתי-חופשי הוא להפוך לכל כך חופשי עד שעצם קיומך הוא מרד." אלבר קאמי הפעולה עוסקת בדמויות משמעותיות בהיסטוריה האמריקאית שפעלו למען מתן זכויות שוות לאפרו-אמריקאים כדוגמא לדרך בה אפשר למרוד במציאות הקיימת.
הפעולה הקרובה עוסקת בסיפורים אישיים של חללי צה"ל ומשפחותיהם. אנו רוצים שהחניכים ירגישו קרובים לנושא, ושהיום לא יעבור על ידם כעוד יום רגיל. ההבנה כי מכל יישוב בארץ יש אדם שיצא מביתו לשמור על המדינה / לחיות את חייו ולא שב עקב פעילות מבצעית צבאית או פיגוע טרור - היא הבנה חזקה ולא פשוטה של החיים שלנו פה במדינת ישראל. זו כמובן הבנה כבדה מאוד לשאת בגיל צעיר ועלינו לבחור ממש באיזה מילים נדבר ואיך ננגיש את הנושא בצורה הרגישה ביותר, עם חמלה ומקום למגוון רחב של תגובות חניכים לנושא. התכנים יכולים לתפוס את החניכים במקומות שונים (חלקם עם קרבה משפחתית לנושא), עליכם לשאול בפעולות המקדימות לפעולה הזו, באופן אישי חניך חניך - איפה היום הזה פוגש אותם ואת משפחותיהם.
פלקטי התייחסות לימי זכרון ישראלים