מחלקים את החניכות לקבוצות, מחלקים להן כספים, ומציעים למכירה פומבית רעיונות/ערכים/חפצים וכו', במטרה להבין אילו דברים יותר או פחות חשובים בעיני כל אחד!
פעולה שבאה להתמודד עם עמדותיהם הצרכניות של החניכים.
חלק לכל חניך מקבל 8 מדבקות. עליו לרשום על כל מדבקה את שמו. תלה בחדר 8 פלקטים שונים (נספח א'), כשכל פלקט מחולק לשניים ומציג שתי אופציות של יצירה מול צריכה בנושא זהה.
מציגים שיחה בין הורה לילד על ג'ינס חדש ומשוחחים על כיצד תרבות הצריכה משפיעה עלינו כילדים
פעולה שתשקף לחניכים את הקשר בחברה בין כסף למעמד
משחק פתיחה ״חנויות״
פעולה לשכבה המתבגרת בנושא תרבות הצריכה המבוססת על משחק מונופול