מתודה שבמסגרתה החניכים מכריעים על סדרי עדיפויות בצורה תחרותית ומהנה.
מחלקים את החניכות לקבוצות, מחלקים להן כספים, ומציעים למכירה פומבית רעיונות/ערכים/חפצים וכו', במטרה להבין אילו דברים יותר או פחות חשובים בעיני כל אחד!
פעולה להגברת האוטונומיה בקבוצה וחלוקה לועדות קבוצתיות
הצגה שמסבירה על אחריות
המטרה היא שהחניכים יחשבו על דברים ששייכים להם או שהם מרגישים שייכות אליהם ,ודרך הדברים האלה לדבר אחר כך על האחריות.
כאן בוחרים את הועדות שיהיו לקבוצה ומי יהיה בכל ועדה- לשיקול דעתך האם הקבוצה מספיק בוגרת כדי לעשות את זה ביחד; אם זה יצור דינמיקות וריבים בקבוצה עדיך לא לעשות את החלוקה לועדות באופן הזה.
משחק מסוכן מחליפיםן במשחק בטוח! כללי ברזל בהעברת משחקים: 1. המטרה הראשית של המשחק הינה כיף והנאה ולא ניצחון. אם נפגע במישהו אין כל טעם בהעברת המשחק. 2. על המשחק להיפסק מיד כאשר נשקפת סכנה לפגיעה כלשהי במשתתפים או בעוברי אורח. 3. לא להגזים בהשתוללות - גם המשחק הכי בטוח יכול להפוך למסוכן כשמאבדים שליטה. כך תמנעו ממשחק מסוכן:
קריאה של משל הספינה השוקעת בנושא אחריות משותפת של היחיד על החברה
מסדרים כרטיסיות לפי מעשה למען עצמי או למען הכלל
סרטון עם תחלופת מכתבים בין אם ובן שמתנדב ל'הגנה'
על מה חשוב לי להיאבק
חלוקה לקבוצות. כל קבוצה מקבלת סיטואציה ועלייה לדון ולהבין איך אפשר למנוע את הסיטואציה הזאת ומה הם היו עושים אם הם היו נתקלים בה.