שלבי בניית מדורה מסוג חרוט
במסגרת הפעילות החניכים מתחלקים לקבוציות ויוצרים מנגינות ומקצבים בעזרת חפצים שהם מוצאים.
רשימת הדרכות כלליות לאזור הנגב
רשימת הדרכות למסלולים ולטיולים באזורי המכתשים בנגב.
שיר של לאה גולדברג
השיר כי האדם עץ השדה מאת נתן זך, הולחן על ידי שלום חנוך. יש לו ביצועים רבים.
שיר מאת יהודה עמיחי- המקום בו אנו צודקים
מכינים סימנייה מדברים שמוצאים בטבע
פעילות כיפית ומושקעת לכבוד יום כדור הארץ!
משבר האקלים הוא משבר שנגרם כתוצאה מתעשייה מזהמת, שאחראית על רווחים גדולים. בעלי ההון והלוביסטים של החברות המזהמות פועלים על מנת להמשיך לבסס את העולם על תעשייה מזהמת ויקרה. השפעות של משבר האקלים פוגעות באוכלוסייה המוחלשת שאין לה יכולת להמשיך להתבסס בצורה רגילה כתוצאה מהשפעות משבר האקלים. משבר האקלים כבר עכשיו פוגע באוכלוסיות מוחלשות, בעוד התאגידים הגדולים מתעשרים. משבר זה נוגע לכל בני האדם בעולם.
המים בכדור הארץ נמצאים במספר מאגרים כמו האוקינוסים, האטמוספירה, כיפות הקרח בקטבים, נהרות אגמים ומי התהום. המים יכולים להימצא בכדור הארץ בכל אחד משלושת מצבי הצבירה: גז (אדים), נוזל ומוצק (כגון קרח ). בעוד שכמות המים הכוללת בכדור הארץ כמעט ולא משתנה, קיימת תנועה של מים בין המאגרים השונים. מחזור המים: מחזור המים הוא התהליך בו מתרחשת התנועה של מים על פני כדור הארץ והאטמוספירה. בשלב הראשון, השמש מחממת את המאגרים העליונים: אוקיינוסים, אגמים ונהרות וגורמת לאידוי (=מעבר מנוזל לגז) המים בהם. בשלב השני, מטפסים אדי המים באטמוספירה ומתקררים, וכתוצאה מכך חלקם מתעבים (=הופכים לנוזל) לעננים. העננים מושאים על ידי הרוחות ומתפזרים מעל ליבשות ולימים. השלב השלישי, ירידת המשקעים, מתרחש כאשר חלקיקי המים בענן גדולים מספיק לכדי יצירת טיפות גשם. בתנאי מזג אויר קרים חלקיקי המים יכולים ליצור גם ברד או שלג. בשלב הרביעי, המים מחלחלים למי התהום, וזורמים חזרה אל הנהרות והאוקיינוסים. \https://www.youtube.com/watch?v=zU3NwQovPoY סרטון הדמיה והסבר על מחזור המים
החניכים ייצרו עננים בשלל צורות וגדלים
בפעולה הקרובה החניכים יכירו את נושא החקלאות בישראל. חשוב להבין ולהתעכב איתם על שאלת "למה חשוב שנגדל בעצמנו מזון בארץ?" מתוך עקרון של עצמאות ועבודה ישראלית ויהודית ללא תלות בינלאומית. במהלך הפעולה נרצה שהחניכים יעברו תהליך היכרות וקירוב עם האדמה ורעיון החקלאות ומתוך כך יבינו לעומק את התהליך שהאוכל עובר מרגע הזריעה עד לרגע שהוא מגיע לסופר ולצלחת בבית.
החניכים יצרו ויהנו תוך שימוש בטבע http://colourfulway.blogspot.com/2015/12/2.html דיוקנאות http://www.yezira-byarok.co.il פסלים