באים מחופשים בצורה הכי מושקעת שיש, ומשאירים את החניכים במתח כל הזמן עד שיעמדו במשימות ויגלו מי המדריכות החדשות שלהם!
החניכים עורכים קמפיינים לשם וסמל קבוצתי, בסוף מצביעים.
ערוך תרגיל 3: דיוקן של הקבוצה.
מתודה מקוונת לשיתוף מסורות החגים.
הכנת ברכות לראש השנה עם חניכים בצעירה בזום.
שיעור חברה כיפי בנושא חגי תשרי, ראש השנה, תפוח בדבש.
מרוץ שליחים שבו מתאימים סמלים ומושגים.
פעולה ראשונה בהקמת קבוצה - הכרות, בחירת שם וציפיות
ערוך תרגיל ראשון: דיוקן עצמי.
ערב תרבות כיפי לכבוד חג סוכות
פעולה לפתיחת שנה לקבוצה קיימת או חדשה בנושא הכוחות והתכונות שיש לקבוצה.
פעולה זו היא ההזדמנות להציג לחניכים שמכירים ושלא מכירים את חג המעלות את החג בצורה הכי טובה ומהנה, להסביר להם מה תפקידם במהלך ההכנות והחג עצמו ולהתחיל להתרגש לקראתו.
במחזור המעלות נחגוג עם כלל הקן והסניף את חגי תשרי ואת חג המעלות. נסכם את הקיץ שעבר, נפתח את שנת הפעילות בקבוצות הקיימות והחדשות ונרשם לשנת הפעילות.
במחזור המעלות נחגוג עם כלל הקן והסניף את חגי תשרי ואת חג המעלות. נסכם את הקיץ שעבר, נפתח את שנת הפעילות בקבוצות הקיימות והחדשות ונרשם לשנת הפעילות
ערוך תרגיל שני: דיוקן של חבר.
כנסו לחדר והראה לחניכײַמ את התמונות. תן להם זמן להתרשם.
פעולת הכרות עם קבוצה חדשה/ שפותחת שנת התחנכות נוספת בקן או בסניף. יש להערך לפעולה על ידי טלפונים לכלל החניכים והזמנה מושקעת לקראתה.
אופי הפעילות: קבוצתית. הורים וילדים של אותה קבוצה יחד עם המדריכים. ניתן לקיים לכמה קבוצות במקביל אך הן אינן נפגשות, וצריך לדאוג שהקבוצות אינן גדולות ממה שההנחיות מרשות.
הפעולה הולכת להפגיש את החניכים עם התחושה של הקן והסניף כמקום שהוא שלהם, על החוויה לראות בו בית.
לפנייך פעולות שנועדו לגבש ולחזק את ההסמלה והזהות של קבוצה חדשה או קיימת.
סיפור קצר שמספר על קוט הכלב ומסביר על משמעות הקבוצה והחברות בקן - כבית משותף של כל החניכים והקבוצות
תחנה ראשונה באירוע סוכות עם ההורים.
תחנה שנייה באירוע סוכות עם ההורים.
תחנה שלישית באירוע סוכות עם ההורים.
פעולה זו חשובה מאוד לגיבוש הקבוצה וליצירת הזהות הקבוצתית. מרגע שיש לקבוצה סמלים ושירים היא הופכת לדבר ממשי והחניכים מרגישים שייכים לקבוצה ומגובשים אחד עם השני. פעולה זו מתאימה לקבוצות חדשות בלבד ויש להימנע מלהעביר אותה לקבוצות קיימות שיש להן כבר זהות קבוצתית כלשהי (גם אם לא ממש מגובשת). מדריך שנכנס להדריך קבוצה קיימת צריך לתת מקום של כבוד לתהליכים הקודמים שקרו בקבוצה ואם יש צורך בכל זאת בהגדרת שם הקבוצה מחדש רצוי לעשות זאת אחרי זמן היכרות והבשלה. להחלפת השם צריכה להיות משמעות ואם החניכים יחליפו שוב את שם הקבוצה בשם סתמי אחר סביר להניח שזה רק יסב פגיעה בהסמלה והזהות הקבוצתית בשל תחושת הארעיות.
חלק ב׳ של הערבה תרבות.
ערב גיבוש כיתתי –– מומלץ לכיתה קבוצה.
מתחילים לשחק, ובסוף כל משחק שואלים אותם לאיזה מנהג הם חושבים שהתכוונו במשחק ומקשרים את זה ומסבירים על כל מנהג.
בפעולה הזאת, נדבר עם החניכים על מנהגי ראש השנה ועל מבצע תפוח בדבש.
לערב זה שני חלקים: א' – בית קפה – החלק העיקרי של הערב. ב' – הרמת כוסית קבוצתית לשנה החדשה – חלק מסכם, אורכו כרבע שעה. חשוב שתשקיע בתפאורה, באווירה ובסידור החדר על מנת והחניכים ייכנסו לרוח הדברים. כמו כן יש להכין את הרמת הכוסית הקבוצתית מראש.
פעולת היכרות וגיבוש לקבוצה במתבגרת – לפתיחת שנה.
חלק א׳ של הערב תרבות