פעולה לשכבה המתבגרת - מה הוא ערך? כל בחירה היא בחירה שעומד מאחוריה ערך? במה אני מאמין?
החניכים יתארו את עצמם כקבוצה, דרך קריטריונים ספציפיים, יכינו תעודת זהות מרשימה שמציגה אותם בצורה הכי טובה.
במהלך המתודה אנו רוצים שהחניכים יעמיקו בשאלות "מי אני?", "מה עושה אותי למי שאני?", "מה מגדיר אותי?".
המתודה משקפת את זהותו של האדם דרך הזווית של הדברים שחשובים לו. גם מבחינת מאפיינים וגם מבחינת בחירות בחיים.
הגדרה מילונית לזהות.
המתודה צריכה להציף את הפער בין האופן בו אני תופסת את עצמי ואחרים תופסים אותי ולהאיר את ההשפעה שיש לסביבה על הזהות שלי.
הפעולה עוסקת בעיצוב זהות בריא במהלך גיל ההתבגרות.
לחלק מהחניכים יכול להיות שיהיה קשה לעשות את המתודה. צריך לראות שכולם מצליחים לכתוב או לצייר, בעיקר לחשוב על הדברים כי נשתמש בזה לאורך כל הפעולה.
להגדיר את הזהות שלי יכול להיות דבר מבלבל. בסרטי דיסני יש דוגמאות טובות(שונות, מי אני, לאהוב את עצמי, להיות מבולבל על מי שאני) לדמויות שמחפשות מי הן, מה הזהות שלהן. חשוב לתלות אותה מראש ולהדפיס צבעוני ומושקע. לעבור בין החניכים לראות שכולם מסתכלים, קוראים, צופים בסרטונים.
הנספחים עוצבו בקאנבה.
ההגדרה לקוחה מאתר מילוג.
אנחנו עכשיו נעמיק במפגש שלנו עם זהויות בתנועה, ונשים במרכז את הרצון שהזהויות יחברו בינינו ולא יפרידו.
.
בחלק הראשון נרצה לפתוח את הנושא ולדבר על מה היה בזמן מלחמת העולם השנייה. ננסה לברר מה החניכים שלנו מכירים על השואה ואיפה זה פוגש אותם. חשוב לתת הזדמנות לחניכים שיש להם קשר משפחתי להתייחס ולספר ובאופן כללי שכמה שיותר חניכים יתבטאו וישתתפו. הקשיבי לחניכים ושימי לב מה הם מספרים, זה יעזור לך להבין אותם ולהדריך את הפעולה בצורה טובה ורגישה.