מתודה זו מאפשרת ללמוד נושאים שנחשבים "כבדים". רוב החניכים לא נהנים לשבת ולקרוא, ולעומת זאת, מאוד נהנים להשתתף בחידונים שמאתגרים אותם. כך משיגים שתי מטרות: גם לומדים וגם נהנים! מתודה זו היא מתודת הצפה שדרכה אפשר לדעת מה החניכים יודעים ומה לא ולאחר מכן ללמוד ביחד.
המתודה הזו מאפשרת להפעיל את החניכים בצורה אנרגטית וגם לקיים דיון על דילמות. שימי לב - יש להכין דילמות מראש.
פעילות שבה החניכים יילמדו איך להתמודד עם ויכוחים ואי הסכמות בחייהם
משחק חפש את המטמון מקוון דרך מצגת ושימוש בgoogle earth. ניתן להשתמש במצגת כהשראה ולשנות חלק או את כל הנקודות והמשימות וליצור משחקים חדשים!
משחק חפש את המטמון אינטרנטי המבוסס על חידות שאת תשובתן מגלים באתר google earth. ניתן להשתמש במצגת כבסיס ולבנות גם הפעלות חדשות בהשראתה וכך ליצור משחק חדש וחידות חדשות!
אתגרים שונים בתחומים מגוונים של כושר גופני
הפעולה הקרובה היא פעולת אתגרים שמטרתה לגבש את הקבוצה. במהלך הפעולה החניכים יעשו 5 אתגרים שכל אתגר עובד על כישורים אחרים.
אתגר ראשון שמציגה המש"צית לחניכים בשכבה! נושא האתגר הוא סוכות והוא עובר במתכונת של תחרות בין הקבוצות - סלטרון.
חלקי פאזל שמוחבאים ברחבי החצר מרכיבים מסר לקבוצה!
חניכות הקבוצה ישחקו משחק קופסא אנושי, (גודל הלוח 6x6) החניכים יתקדמו בלוח לפי המספר שיצא להם בקובייה שהם הטילו בתורם. משבצת ריקה - זורקים שוב וממשיכים. סימן שאלה - עונים על שאלה מהרשימה. משימה - מבצעים את המשימה שרשומה.
האתגרון מורכב ממשימות קבוציות אותן הקבוצה צריכה לצלוח ביחד! בסוף האתגרון יקבלו סיכה!
כל קבוצה מקבלת דף שבו יש מסלול אותו היא צריכה לעבור ובסוף להגיע למפתח שישחרר את המדריכים. יש להכין את דף המסלול בהתאם למקום הפעילות! פלוגים מפעילים את התחנות והקבוצה (יחד עם מלווה, או המדריך השני או פלוג) עוברת תחנה תחנה כשמי שמובילים אותה זה אחראי הקבוצה (חניכים).