הסבר קצת על סיפור הקמת התנועה.
מחזה המספר את סיפורן של נערות במפעל גפרורים בתל אביב של ראשית המאה העשרים המתארגנות לשביתה יחד עם תנועת הנוער העובד. הערב כולל חלוקת סצנות מהמחזה והעלאתם ע"י החברים המשתתפים. המחזה נכתב בשנת 2019 ע"י חברים וחברות מהתנועה
מתוך ויקיפדיה: מרכז דרכו החינוכית של דוד כהן היה החינוך הבלתי פורמלי, והשיחה הבלתי אמצעית. הוא האמין כי ההתארגנות צריכה לתת יחס פרטני לכל חבר וחבר. וכך היה מלווה את החניכים ביוזמותיהם, מנסה לאתר בכל אחד את צדדיו החזקים ומעודדם לבטא את עצמם. כך היה מלווה באופן אישי את כותבי ועורכי "במעלה". משהיה מזהה נער במצוקה או בהתלבטות היה מסייע לו בחיפוש מסגרות חינוכיות או מקצועיות, מעיד בבתי משפט ומשחרר בערבות. בראותו עצמו כ"שַמָּש" עבור בני הנוער, שם את הדגש על האוטונומיה של החניכים עצמם. תמיד הזכיר כי התנועה קמה מכוח רצונם של הנערים עצמם. חניכיו מספרים כי מעולם לא התערב בבחירות פנימיות לתפקידים השונים. במהלך המחלוקות והפילוגים בתנועה ההתיישבותית, השתדל כהן, על אף שהיה בעל זיקה תנועתית ומפלגתית לקיבוץ המאוחד, להצמד אל המשותף והכללי, משום שלדידו הייתה הכלליות בסיסה של התנועה. כהן לא האמין בגינונים צבאיים בתנועת הנוער אך האמין בחוויה שיש במפגנים-המוניים, במצעדים, בטיולים, במחנות, בסמינרים ובטקסים הנותנת לנער את תחושת השייכות לארגון, ומבטאת את כוחה של ההתאגדות. הוא הצטרף לטיולי התנועה כל עוד עמד לו כוחו להליכות הארוכות, ושותף לטקסים בתל-חי ובאחד במאי. עם זאת הדגיש את הצורך שהחוויה ההמונית תחזק את כוחו של היחיד ולא תקטין אותו. חניכיו מספרים עליו כי היה מכנס אותם בצריפי התנועה ומספר להם סיפורים ואגדות בעלי ערך מוסף לחייהם כנערים עובדים. סיפוריו שאבו מעולם החסידות ומעולם העבודה והמאבק הפועלי. גם מרצים אחרים, אמנים, אנשי רוח ומנהיגים היה דוד מביא בפני הנערים לשיחות כדי להרחיב את עולמם. מרבית ספריו הם אסופות של האגדות אותן שמע וסיפר, ושלהן העניק משמעות חינוכית ראשונה במעלה. בסיפרו "ביתי בין נערים" הקדיש דוד פרק העוסק בתפיסתו החינוכית ביחס לאגדותיו, ולשילוב של תכנים מעולם החסידות ברעיון הציוני-סוציאליסטי.
קטע לפתיחת טקס לזכר דויד כהן ז"ל - אבי הנוער העובד
קטעים על דויד כהן מתוך ספר שישים שנה לנוער העובד
דויד כהן מספר אגדה לחניכי הנוער העובד והלומד
שירון שירים הקשורים לדויד כהן אבי הנוער העובד
הערב יכול לעבור או במצגת מקוונות או עם נספחים מודפסים פרס 100- אוראו (חבילה של 4) 200- במבה/ביסלי 300- דוריטוס/תפוציפס 400- שוקולד משימת בונוס- חטיף מתוך מיקס שוקולד למי שעשה את המשימה התמונות לקוחות: ויקיפדיה- רותם סלע, שירי מימון, עילי בוטנר, בוגי יעלון, אריאל שרון, חנה סנש, מרב מיכאלי, שמריהו גוטמן,שלט קיבוץ רביד, אנדרטת האריה השואג, קיבוץ כאן 11 נטע ברזילי ישראל היום שלום אסייג, מצדה הנוער העובד עמירם במשעולי ישראל- שלט נען מאקו- אסי עזר ורותם סלע ערים- נטע ברזילי ויקיוונד- חלוצים
ערב תרבות זה, מעביר לחניכים בצורה חוויתית, את הסיפור של הקמת הנוער העובד ב1924. הערב עובר דרך תחנות שונות שמספרות עוד חלק בפאזל של סיפור הקמת התנועה. חשוב שבכל תחנה תסכמו עם החניכים מה מבינים. בסוף, תעברו יחד איתם דרך כל הסיפורים, על איך קמה התנועה, מי היו האנשים שהקימו אותה והעמיקו בבחירה להקים תנועה שתאגד את כל הנערים העובדים בא"י. מבנה ערב התרבות: מעבר בין תחנות. בכל תחנה יש הצגה ויש משימות שצריך לעשות. בכל תחנה צריך לעמוד מישהו שמקבל את החניכים, ביחד עם המדריכים של הקבוצה מסבירים את התחנה, מציגים את ההצגות, ומה עושים בכל תחנה. כל הקבוצה עוברת יחד את התחנה, מההתחלה עד הסוף.
מונולוג של יוסף, נער עובד על תנאי חייו (שנות העשרים)
דיאלוג לקראת השביתה במפעל ״גבורה״ שקדם להקמת ועד והקמת הסתדרות הנוער העובד