מתודה שבמסגרתה החניכים מכריעים על סדרי עדיפויות בצורה תחרותית ומהנה.
מתודה עיקרית. המדריך הוא משתתף פעיל במשחק, דבר המאפשר שליטה טובה על פעילות חוץ.
משחק זיכרון שבו צריכים לזכור פריטים
מחלקים את החניכות לקבוצות, מחלקים להן כספים, ומציעים למכירה פומבית רעיונות/ערכים/חפצים וכו', במטרה להבין אילו דברים יותר או פחות חשובים בעיני כל אחד!
לימוד מורל מרכזי ומוביל של מוקד הפעילות
משחק 'תירס חם' - לפי נושאים, חרוזים, או כל מה שרוצים
החליפו בין מילות השיר ללחן אחר!
יש לחלק את החניכים ל2 קבוצות כמה שיותר מאוזנות במספרן
פעולה להגברת האוטונומיה בקבוצה וחלוקה לועדות קבוצתיות
המתודה הזו מאפשרת להפעיל את החניכים בצורה אנרגטית וגם לקיים דיון על דילמות. שימי לב - יש להכין דילמות מראש.
הפעולה הבאה עוברת רובה ככולה כתחרות בין קבוציות. עלייך להכין מראש מסלול מכשולים ומשימות. הקבוציות יתחרו ביניהן על מעבר מהיר במסלול, ולאחר כל סיבוב תינתן הזכות למדריך ולכל קבוצה להציע חוק כלשהוא לתחרות. אם יוצע חוק הוא ייבחר רק בהצבעה ועל פי החלטת הרוב. הרעיון הוא שהחוקים שהמדריך יציע (וסביר להניח שגם אלו שהחניכים יציעו) יעזרו כל פעם לאחת הקבוצות או יותר, ביחס ליתרונות השונים (פירוט כתוב בהמשך). אם חוק נבחר, על כל הקבוצה להישמע לו. כך יוכלו החניכים ללמוד כי על פי עקרון "הרוב קובע", גם על המיעוט להישמע לחוק, גם אם הוא אינו מסכים לו. כמובן שכדין המשחק, כך דין החיים במדינה דמוקרטית. עלי לשחק ב"חוקי המשחק" ולציית לחוק, גם אם הוא אני לא הצבעתי לו ואיני חושב שהוא נכון. עלייך לדאוג להכין מראש את מסלול המשימות והמכשולים.
במסגרת הפעילות החניכים מתחלקים לקבוציות ויוצרים מנגינות ומקצבים בעזרת חפצים שהם מוצאים.
פעילות שבה החניכים יילמדו איך להתמודד עם ויכוחים ואי הסכמות בחייהם