הפעולה הזאת נותנת טעימה לחניכים על הדילמות של עולם העבודה והסיבה שחשוב לנו לציין את זכויות העובדים באחד במאי.
הפעולה הזאת מביאה את החניכים לשאול כל מיני שאלות על עבודה בעולם, בחיים של ההורים שלהם וגם בעת הקורונה. היא דורשת שכל חניך יעשה ראיון עם אחד ההורים שלו לפני הפעולה
המדריך משחק בוס והחניכים עובדים במפעל. הוא כל הזמן מוריד להם את המשכורת עד שהם יוצאים במחאה.
בפעולה הקרובה החניכים יחשפו לסיפור הקמת התנועה והיותה הסתדרות נוער, דרך סיפורי ניצול של בני נוער בתקופות שונות. דרך הפעולה, הקבוצה תשאל מה תפקידה של התנועה היום בהיותה הסתדרות לנערים עובדים, שחלק ממטרתה המרכזית- להגן ולאגד נערים עובדים.
תחרות בין שתי קבוצות בה אחת הקבוצות מתוגמלת על העבודה והשנייה לא.
ערב תרבות זה, מעביר לחניכים בצורה חוויתית, את הסיפור של הקמת הנוער העובד ב1924. הערב עובר דרך תחנות שונות שמספרות עוד חלק בפאזל של סיפור הקמת התנועה. חשוב שבכל תחנה תסכמו עם החניכים מה מבינים. בסוף, תעברו יחד איתם דרך כל הסיפורים, על איך קמה התנועה, מי היו האנשים שהקימו אותה והעמיקו בבחירה להקים תנועה שתאגד את כל הנערים העובדים בא"י. מבנה ערב התרבות: מעבר בין תחנות. בכל תחנה יש הצגה ויש משימות שצריך לעשות. בכל תחנה צריך לעמוד מישהו שמקבל את החניכים, ביחד עם המדריכים של הקבוצה מסבירים את התחנה, מציגים את ההצגות, ומה עושים בכל תחנה. כל הקבוצה עוברת יחד את התחנה, מההתחלה עד הסוף.
מונולוג של יוסף, נער עובד על תנאי חייו (שנות העשרים)