תחנה ראשונה באירוע סוכות עם ההורים.
על כל תשובה נכונה הקבוצה מקבלת חלק של פאזל. כל הקבוצה ביחד עונה על השאלות. יש לעזור להם להגיע לתשובות כדי שיקבלו את כל חלקי הפאזל.
במחזור המעלות נחגוג עם כלל הקן והסניף את חגי תשרי ואת חג המעלות. נסכם את הקיץ שעבר, נפתח את שנת הפעילות בקבוצות הקיימות והחדשות ונרשם לשנת הפעילות.
התכוננו מראש להצגות והשקיעו בתחפושות ובדמויות להשגת חוויה מהנה ומיטבית. למיטיבי לכת - ניתן להעביר את הפעולה זו ליד מקור מים כלשהו (באישור הרכז)
בפעולה הקרובה נדבר עם חניכים על סליחה
חידון סוכות
הפנינג תחנות בנושא חג סוכות. זה יול להיות אירוע מגייס לחניכים חדשים, וגם אירוע מגבש לקיימים, לכן יש לשים לב שההפנינג מייצר רושם חיובי לחניכים על הפעילות. על ההפנינג להיות מושקע ומאורגן בצורה גבוהה.
אושפיזין - לארח את המש"צ/ית בתחנה. המש"צ/ית תיתן ציון מאחד עד עשר ותנמק את הסיבות.
על החניכים להכין את השרשרת הארוכה ביותר של קישוטי נייר לסוכה
על החניכים לבות סוכה באמצעות הציוד שברשותם.
הפעולה מחולקת לשני חלקים: משחקים ודיון. יש להתאים את הפעולה לאופי הקבוצה - קבוצות בוגרות יותר יכולות להעמיק יותר בדיון.
תחרות השרשרת הארוכה ביותר
ערב תרבות כיפי לכבוד חג סוכות
תחנה שנייה באירוע סוכות עם ההורים.
בפעולה הקרובה נדבר על יום הכיפורים. על חשיבות החג ובתוכו על מצוות התשליך ובקשת הסליחה.
שיעור חברה כיפי בנושא חגי תשרי, ראש השנה, תפוח בדבש.
הכנת ברכות לראש השנה עם חניכים בצעירה בזום.
מתודה מקוונת לשיתוף מסורות החגים.
חלק ב׳ של הערבה תרבות.
חלק א׳ של הערב תרבות
לערב זה שני חלקים: א' – בית קפה – החלק העיקרי של הערב. ב' – הרמת כוסית קבוצתית לשנה החדשה – חלק מסכם, אורכו כרבע שעה. חשוב שתשקיע בתפאורה, באווירה ובסידור החדר על מנת והחניכים ייכנסו לרוח הדברים. כמו כן יש להכין את הרמת הכוסית הקבוצתית מראש.
בפעולה הזאת, נדבר עם החניכים על מנהגי ראש השנה ועל מבצע תפוח בדבש.
מתחילים לשחק, ובסוף כל משחק שואלים אותם לאיזה מנהג הם חושבים שהתכוונו במשחק ומקשרים את זה ומסבירים על כל מנהג.
אופי הפעילות: קבוצתית. הורים וילדים של אותה קבוצה יחד עם המדריכים. ניתן לקיים לכמה קבוצות במקביל אך הן אינן נפגשות, וצריך לדאוג שהקבוצות אינן גדולות ממה שההנחיות מרשות.
תחנה שלישית באירוע סוכות עם ההורים.
הטקסט נועד להראות ההבדל בין חגי הזיכרון למועדי העתיד.